Alla inlägg under juni 2010

Av vildaengla - 30 juni 2010 20:30

Idag åkte vi till Härkeshult för att spåra, väl där och spåren var lagda, var det dags att rasta av hundarna ! Upptäcker då att jag har glömt halsband och koppel till hundarna  ......fram med spårlinan och rasta en i taget.

Fram med resten av grejerna, hittar inte hundgodiset...........nähä de ligger väl hemma i hallen då, ok det går nog ändå.

Harry va först ut, han gick ut i skogen och var skiträdd för allt blåbärsris, träd, buskar, linan, ja allt ! Han gick med näsan i vädret och raggade, spårade inte alls trodde jag, men han tog alla pinnar !?  Ett problem  de sista veckorna har varit att han vill kampa med pinnen istället för att ge den till mig, fick tips igår av Carin hur jag skall lösa det , och det funkade............meeen..... nu släpper han pinnen till mig och sen hugger han efter pinnen istället = han hugger mig i handen  


Sen var det Englas tur, hon spårde kanon ända till sista pinnen den brydde hon sig inte om att ta......man får ju inget godis ändå !



Av vildaengla - 24 juni 2010 22:38

önskar Engla, Vilda   Harry   & Messi !  

Av vildaengla - 16 juni 2010 22:59

I går var det första gången som Harry åt wasabi !

När vi äter middag brukar harry ställa sig vid bordet ,nära tallriken och rätt som det är så får han världens längsta tunga och kanske får han tag på något på tallriken. Igår gjorde han likadant men den här gången var jag beredd och som av en händelse   fick han tag på lite wasabi  ...................kanske , kanske det dröjer en dag eller två innan han gör om det !


Ingen träning, men en sandig promenad.........                        

Av vildaengla - 13 juni 2010 19:43

Ja, jag vet ni måste vara otroligt trötta på mitt eviga bloggande  . Jag tänkte blogga för några veckor sedan ........men jag hittade inte min blogg...efter en hel del letande hittade jag den genom Flizans blogg !


Kände för en heldag i spårskogen idag, och det blev det ! Eftersom vi var några stycken blev det inte så långa spår, men 7 st korta och förvirrade spår blev det.

Harry fick ett spår som Kicki lagt,et var första gången som han spårade någon annans spår. Han gick ut bra men sen körde det ihop sig.........Carina (uppfödaren) gick ut ett spår 20m till höger om oss med Pippi (Harrys syster), när hon hittade en pinne blev Carina mycket glad  verkar ju kul tycket harry och ville dit ! fick hindrat honom och vi fortsatte.....då upptäckte han Kicki och blev skiträdd  efter mycket funderande kom han på att det var ok och att det bara var Kicki. Vi fortsatte ett förvirrat spår och han  fick 2 av 5 pinnar !


Engla fick också ett spår som Kicki lagt och hon spårade grymt .


    Kennelmor      Kan hon vara farlig !


Tack alla för idag !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards