Alla inlägg under juli 2010

Av vildaengla - 9 juli 2010 21:56

Engla löper och på tisdag är det 3 veckor sedan det började !

Jag har funderat en del på hur de skall gå, hur som helst ,det började bra.......det gick faktiskt väldigt bra ända till i onsdags morse. Då gick det inte att gå ut med dem ihop, Harry hade absolut inte promenad i huvudet  , sen blev det bara värre. De kan inte vara i samma stadsdel för då bara han skriker, drägla eller ylar !  Ni som känner Harry vet ju att han gärna låter mycket , ofta och länge !

Tyvärr så är alla potentiella hundvakter bortresta på semester eller i jobb, undra varför ??

Natten mellan onsdag och torsdag vet jag inte hur jag eller grannarna stod ut, men det gick. I torsdags fick Harry vara hemma, annars är de men mig på jobbet båda två.  I går kväll började vi med att Engla var instängd i hallen, jag har en barngrind där och Harry var instängd med mig i sovrummet...........jag hade öronproppar !

Det funkade inte alls , han tog sig minsann  ut i hallen, ombytta roller, Engla i sovrummet och Harry i hallen..........han tog sig in i sovrummet. När kl var 2.30 och Harry tog sig in i sovrummet för 4 gången i rad tog mitt tålamod slut, jag var ingen snäll hundägare då, faktiskat ganska desperat  .....jag tog Harry och gick ut med honom till lillstugan, jag kollade nog 7 gånger så att dörren var stängd ordentligt, där lämnade jag en ylande och skrikande Harry och gick in och la mig och sov, sista tanken innan jag la huvudet på kudden och somnade var, vad fan skall grannarna tro.......att jag oavbrutet dygnet runt slåra mina hundar, eller !?


I morse var det tyst ute i lillstugan och jag hade otroligt dåligt samvete.............han kan ju inte hjälpa att han e lite jobbig just nu  !!!

Inatt sover Engla borta och Harry har slocknat på soffan, han kanske e trött !


Hur kan denna lilla söta varelse vara såååååååååååå jobbig ?

  

Av vildaengla - 5 juli 2010 23:46

Lite har de vuxit..............           

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards